Gemeente Oldambt stuurt strooiwagens op pad voor heet asfalt
De gemeente Oldambt zet vrijdag twee strooiwagens in om de belangrijkste verkeersroutes te behandelen vanwege de aanhoudende tropische hitte.Door de hoge temperaturen warmt het asfalt sterk op, waardoor het zachter wordt en sneller beschadigd kan raken, vooral op wegen met veel zwaar verkeer. Dat meldt Oldambtnu.nl.
De strooiwagens brengen een dunne laag zout of pekel aan op de hoofdroutes. Hoewel strooien vooral met winterse omstandigheden wordt geassocieerd, helpt deze maatregel juist bij hoge
Lees meer »