Lelystad - Boswachter baalt van wekelijkse afvaldump: 'Hier word ik wel verdrietig van'
"Hier word ik wel verdrietig van", zegt boswachter Joris Blankena van Staasbosbeheer, als hij de troep ziet op de parkeerplaats van het Zuigerplasbos bij Lelystad. Het natuurgebied is normaal gesproken een groene oase van rust. Heerlijk om te wandelen, maar voor een enkeling ook de plek om stiekem afval te dumpen. En dat gebeurt steeds vaker, volgens Blankena. Zo vaak zelfs dat de boswachter er wekelijks een flinke opruimklus door heeft.Dinsdag is het wéér raak. Tussen het groen, o
Lees meer »