24-06-2026 09:27 via omroepflevoland.nl

Flevoland - Openbaar vervoer begint weer te rijden na staking

Het openbaar vervoer rijdt woensdagochtend rond 9.00 uur weer na een staking vanwege bezuinigingen op sociale zekerheid. De vervoerders konden de dienstregeling een uur eerder langzaam opstarten. De staking, op initiatief van vakbond FNV, begon om 4.00 uur. In onze provincie rijden er geen treinen op de Flevolijn en Hanzelijn. Ook buschauffeurs doen mee, waardoor vervoerders EBS, Keolis en QBuzz aangeven dat reizigers rekening moeten houden met vertraging. De actie werd vrijdag aangekondigd. Dit
Lees meer »