Almere - Kinderen poetsen in de hitte voor Keti Koti: ‘Witte mensen speelden de baas’
Leerlingen van basisschool De Kring uit Almere Buiten namen woensdagmiddag de poetsdoek ter hand om het slavernijmonument schoon te maken. Volgende week dinsdag is de jaarlijkse herdenking van de afschaffing van de slavernij. Aan de kinderen de taak het bronzen beeld er voor die plechtigheid weer spic en span uit te laten zien. Voordat de handen uit de mouwen worden gestoken, geeft Anneke Dalger van Stichting Keti Koti Flevoland nabij het monument op het Mandelaplein nog een klein college aan de
Lees meer »