25-06-2026 09:34 via weblog.independer.nl

MONO rijden: de regels en boetes voor telefoongebruik

Je telefoon even pakken tijdens het rijden lijkt misschien onschuldig. Een appje lezen, een nummer kiezen of snel de route aanpassen. Maar dit is gevaarlijk, en de regels zijn duidelijk: in de auto mag je tijdens het rijden geen telefoon of ander apparaat in je hand hebben. Daar staan forse boetes en andere gevolgen tegenover.  […]
Lees meer »