Reddingsoperatie met vier reddingboten en kotter
Redders van de DGzRS hebben in een acht uur durende operatie de vastgelopen viskotter Zenit naar Hooksiel gesleept. Dat gebeurde in de nacht van zondag 21 op maandag 22 juni.
De bemanning van de Zenit alarmeerde kort voor middernacht het maritieme reddingscoördinatiecentrum in Bremen. Het schip was 26 kilometer ten noordwesten van Cuxhaven vastgelopen en er kwam rook uit de machinekamer. De reddingsstations Duitse Bocht/Helgoland en Hooksiel werden gewaarschuwd, waarop de reddingskruisers H
Lees meer »