Qatar haalt lege schepen terug voor export LNG
Qatar is bezig lege schepen voor het transport van vloeibaar gemaakt aardgas (LNG) terug naar het land te halen. Qatar was voor het begin van de oorlog in het Midden-Oosten een grote exporteur van LNG, maar dat is door de sluiting van de Straat van Hormuz grotendeels stilgevallen.
Drie LNG-tankers van de staatsrederij van Qatar naderen de Straat van Hormuz vanaf de oostkant en lijken onderweg naar Qatar. Uit scheepvaartgegevens blijkt dat afgelopen week minstens drie lege LNG-tankers door de Str
Lees meer »