Koningen aanwezig bij start bouw CO2-schip Ineos en Wagenborg
Koninklijke Wagenborg en het Britse chemiebedrijf Ineos laten een CO₂-carrier bouwen. De samenwerking werd dinsdag 12 november in Denemarken bekrachtigd in het bijzijn van koning Willem Alexander en koning Frederik van Denemarken. Het schip is gebaseerd op het EasyMax-ontwerp van Wagenborg en wordt bij Koninklijke Niestern Sander in Delfzijl gebouwd. ‘Dit markeert een belangrijke stap richting de afvoer en opslag van CO2 in Europa’, aldus CEO Egbert Vuursteen van Wagenborg.
Het
Lees meer »