24-06-2026 09:30 via schuttevaer.nl

Groot evacuatieplan voor schepen en duizenden zeevarenden in de Golf van start

Een evacuatieplan is in gang gezet om honderden schepen met ongeveer 11.000 zeevarenden die vastzitten in de Golf veilig via de Straat van Hormuz te laten vertrekken. Dat gebeurde nadat Iran en de VS een staakt-het-vuren hadden bereikt, maakte een scheepvaartagentschap van de Verenigde Naties dinsdag bekend. De Duitse verzekeraar Allianz schat dat er nog 1150 schepen vastzitten in de Perzische Golf.
‘We zijn nu begonnen met het contact opnemen met de schepen om de evacuatie te starten&rsqu
Lees meer »