26-06-2026 10:20 via metaalkrant.nl

Technieksector luidt opnieuw de noodklok over groeiend personeelstekort

De Nederlandse technieksector dreigt de komende jaren tegen steeds grotere capaciteitsproblemen aan te lopen. Daarom roept de Techniekcoalitie de Tweede Kamer op om werk te maken van een structurele aanpak van het tekort aan technici. Volgens de samenwerkende brancheorganisaties is incidenteel beleid niet langer voldoende om de groeiende vraag naar vakmensen op te vangen.De Techniekcoalitie bestaat uit Koninklijke Metaalunie, BOVAG, FME, Techniek Nederland, Bouwend Nederland en WenB. De organisa
Lees meer »